Úvodní > Správa města > Funkční náplň odborů a odd.

Funkční náplň odborů a odd.

Příloha č. 2 Organizačního řádu MěÚ Tanvald

Funkční náplně odborů a oddělení Městského úřadu Tanvald

ODBOR SPRÁVNÍ

  1. agenda matrik a matriční spisovny včetně rozhodování o přestupcích
  2. agenda vidimace a legalizace /ověřování/
  3. agenda správních činností: evidence obyvatel, OP, CD a RČ včetně rozhodování o přestupcích
  4. rozhodování o přestupcích uvedených v §§ 2-8, zákona č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích
  5. agenda školství v přenesené a samostatné působnosti včetně rozhodování o přestupcích
  6. agenda voleb
  7. agenda referend
  8. agenda sčítání lidu, domů a bytů
  9. identifikace fyzické a právnické osoby
  10. rušení trvalého pobytu, včetně uzavřených veřejnoprávních smluv
  11. ověřený výpis z ISVS prostřednictvím CzechPOINT
  12. informace o občanech     
  13. informace o údajích umožňujících posoudit spolehlivost žadatele o zbrojní průkaz
  14. úhrada nákladů po zemřelých osobách
  15. úkoly pověřeného úřadu pro matriční úřady v územním obvodu
  16. stanoviska k udělení SO ČR
  17. informace k řízení o udělení SO ČR
  18. ověřování odborné způsobilosti /zkouška/ vidimace, legalizace pro úřady v územním obvodu
  19. spisovna odboru
  20. skartace písemností úřadu
  21. podatelna, poštovna, telefonní ústředna
  22. zajišťování a sklad kancelářského a hygienického materiálu
  23. informační systém
  24. úřední razítka, ostatní razítka – zhotovení, evidence
  25. průkazy zaměstnanců, vizitky - zhotovení
  26. evidence odborných knih, tisku a odborných časopisů
  27. pracovní oděvy
  28. servis rotomatů a zabezpečovacích zařízení
  29. nalezená věc
  30. zveřejnění telefonního seznamu ve Zlatých stránkách
  31. zajišťování provozu E-boxu a sběrné nádoby na baterie a akumulátory fy Asekol
  32. likvidace vyřazených OP, CP, ŘP,ORV, DKŘ,DKV,PPZŘ
  33. organizační záležitosti KPOZ
  34. státní symboly
  35. správa, evidence a drobná údržba budovy a movitého majetku v obou budovách MěÚ
  36. celoroční údržba prostranství u MěÚ, Palackého 359
  37. úklid části MěÚ, Palackého 359
  38. dohled nad úklidem MěÚ, Palackého 359, prováděným dodavatelsky

ODBOR EKONOMICKÝ

  1. hospodaření s finančními prostředky města dle platných předpisů
  2. vypracování rozpočtu města a jeho podrobný rozpis na jednotlivé správce kapitol, kontrola čerpání rozpočtových finančních prostředků
  3. evidence majetku města, provádění dílčích majetkoprávních úkonů
  4. inventarizace majetku města a materiálových zásob ve skladech úřadu
  5. vypracování kupních smluv na prodej staveb a pozemků, nájemních smluv na pronájem pozemků a smluv o vydání věci na základě podkladů odboru rozvoje a komunálních věcí
  6. vypracování smluv o půjčkách z fondu ZÚB a jejich evidence
  7. příprava podkladů pro ostatní smlouvy
  8. procesní zajišťování implementace zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (o registru smluv)
  9. účtování o příjmech a výdajích, o výnosech a nákladech, účtování pomocných analytických podkladů, vedení komplexních účetních výkazů
  10. statistické výkazy
  11. evidence a kontrola cenin
  12. fakturace, likvidace přijatých a odeslaných faktur
  13. výběr a evidence místních poplatků
  14. evidence a kontrola příjmů přijatých v jiných odborech, odděleních a zařízeních (správní poplatky, nájemné, tržby, pokuty atd.)
  15. povolování provozu výherních hracích automatů, tombol a věcných loterií
  16. vymáhání splatných pohledávek vzniklých z výkonu přenesené a rozšířené působnosti
  17. vymáhání splatných nedoplatků, pohledávek vzniklých ze samostatné působnosti (ze závazkových vztahů-nájemné, kupní ceny, půjčky, z neplnění OZV, škody, penále, pokuty a další), správních a místních poplatků
  18. vystavování a evidence objednávek (mimo odboru rozvije a KV)
  19. mzdová agenda a dílčí úkoly personální agendy
  20. kontrola cestovních příkazů
  21. vedení spisovny odboru
  22. pokladní služby
  23. evidence, účtování, vyúčtování dotací
  24. evidence DPH
  25. odpisování majetku
  26. evidence příspěvků na rekreaci

ODBOR ROZVOJE A KV

  1. regionální rozvoj
  2. spolupráce s úřadem územního plánování při pořizování územně analytických podkladů a územního plánu obce
  3. vypisování a zajišťování výběrových řízení a konkursů na dodavatele staveb
  4. zajišťování vypracování projektové dokumentace investičních akcí města
  5. realizace investičních akcí města
  6. technický dozor na stavbách
  7. zajišťování zřizování a předávání staveniště dodavatelům
  8. přejímka realizovaných dodávek prací
  9. příprava podkladů pro pronájem a prodej pozemků a staveb
  10. vyřizování stížností, oznámení a podnětů občanů na úseku odboru
  11. správa nemovitostí v majetku města
  12. součinnost s ekonomickým odborem při vedení evidence majetku města
  13. hospodaření s odpady města, evidence skládek
  14. evidence spotřeby energií podle odběrných míst
  15. spolupráce s obchodními společnostmi s majetkovou účastí města
  16. vystavování a evidence objednávek odboru
  17. vydávání oznámení o výskytu hromadných onemocnění zvířat a rostlin
  18. vyhlašování ochranných opatření na území města
  19. agenda bytů
  20. agenda nebytových prostorů – správa, pronájem, vypracování smluv
  21. správa hřbitovů na území města
  22. zabezpečování průběhu sběru odpadových surovin, rozvodu topných médií
  23. vypínání a přerušování dodávky vody, plynu a elektrické energie
  24. vedení spisovny odboru
  25. správní činnosti v úseku památkové péče včetně rozhodování o přestupcích
  26. zajišťování souhrnné agendy o válečných hrobech, která přísluší obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností
  27. správa vymezeného komunálního majetku
  28. řízení střediska technických služeb
  29. řešení problematiky VPS ve městě
  30. kontrola městských lesů v nájmu společnosti TABYS s.r.o.

ODBOR STAVEBNÍ ÚŘAD A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

  1. správní činnosti v úseku úřadu územního plánování včetně rozhodování o přestupcích
  2. správní činnosti v úseku stavebního zákona včetně rozhodování o přestupcích
  3. správní činnosti v úseku vodního hospodářství včetně rozhodování o přestupcích
  4. vydávání koordinovaného stanoviska nebo koordinovaného závazného stanoviska podle § 4 odst. 7 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
  5. spolupráce s katastrálním úřadem, správa mapových podkladů a dat (GIS), aktualizace mapy čísel popisných města
  6. provádění zápisů údajů do informačního systému územní identifikace adres a nemovitostí (RÚIAN) podle zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů
  7. vyřizování stížností, oznámení a podnětů občanů v působnosti odboru
  8. archivace písemností a dokumentů stavebního úřadu
  9. vedení spisovny odboru
  10. správní činnosti v úseku ochrany zemědělského půdního fondu včetně rozhodování o přestupcích
  11. správní činnosti v úseku lesního hospodářství, myslivosti a rybářství včetně rozhodování o přestupcích
  12. správní činnosti v úseku ochrany přírody a krajiny včetně rozhodování o přestupcích
  13. správní činnosti v úseku ochrany ovzduší včetně rozhodování o přestupcích
  14. správní činnosti v úseku nakládání s odpady včetně rozhodování o přestupcích

ODBOR DOPRAVY

  1. správní činnosti v úseku silničního a speciálního stavebního úřadu ve věcech silnic II. a III. tříd a místních komunikací včetně rozhodování o přestupcích
  2. výkon státního dozoru na silnicích II. a III. tříd a místních komunikacích
  3. výkon drážního správního úřadu dle § 54 odst. 2 a § 57 odst. 2 a 3 zákona č. 266/1994 Sb. o drahách, ve znění pozdějších předpisů
  4. stanovení místní a přechodné úpravy provozu na silnicích II. a III. tříd a místních komunikacích
  5. rozhodování o přestupcích v silničním provozu, BESIP
  6. správní činnosti v úseku dopravně správních agend (evidence řidičů, registrace silničních vozidel a zvláštních vozidel)
  7. správní činnosti a výkon státního dozoru v úseku měření emisí
  8. správní činnosti v úseku autoškol
  9. správní činnosti v úseku taxislužby dle § 2, odst. 20 zákona č. 111/1994 Sb. ve znění pozdějších předpisů
  10. dopravní obslužnost ČSAD a ČD v rámci města, místní doprava
  11. vedení spisovny odboru
  12. výběr a evidence správních poplatků
  13. vyřizování stížností, oznámení a podnětů občanů v působnosti odboru

ODDĚLENÍ SOCIÁLNĚ PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ

  1. správní činnosti na úseku sociálně-právní ochrany dětí
    • 1.1 zaměření zejména na děti, jejichž rodiče zemřeli, neplní povinnosti plynoucí z rodičovské     odpovědnosti, nevykonávají nebo zneužívají práva plynoucí z rodičovské zodpovědnosti (§ 6 zák. č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí), ve znění pozdějších předpisů;
    • 1.2 provádění opatření na ochranu dětí;
    • 1.3 sledování ústavní a ochranné výchovy;
    • 1.4 zabezpečení sociálně-právní ochrany ve vztahu k cizině;
    • 1.5  péče o děti vyžadující zvýšenou pozornost;
    • 1.6 provádění sociálně-právní ochrany ve zvláštních případech;
    • 1.7 vykonávání funkce opatrovníka a poručníka;
    • 1.8  poskytování nebo zprostředkování odborné pomoci rodičům a jiným osobám odpovědným za výchovu při výchově a vzdělávání dítěte a při péči o dítě zdravotně postižené;
    • 1.9 zpracování pravidelného vyhodnocování situace dítěte a individuálního plánu ochrany    dítěte;
    • 1.10 pořádání případových konferencí pro řešení zákonem stanovených konkrétních situací ohrožených dětí a jejich rodin;
    • 1.11 podávání odpovědi na žádost oznamovatele, který upozornil na problém výchovy dětí;
    • 1.12 vyžaduje-li to zájem dítěte, ukládá výchovná opatření dle ust. § 13;
    • 1.13 vypracování podrobné zprávy pro soud, které jsou součástí podání návrhů soudu;
    • 1.14 spolupráce s pověřenými osobami a poskytovateli sociálních služeb;
    • 1.15 poskytování pomoci formou odborného sociálního poradenství a terénní sociální práce;
    • 1.16 rozhodování o přestupcích na úseku sociálně-právní ochrany dětí
  2. výkon pěstounské péče, náhradní rodinné péče
    • 2.1 zprostředkovávání osvojení a pěstounské péče;
    • 2.2 poskytování poradenské pomoci pěstounům a osvojitelům v otázkách výchovy dítěte;
    • 2.3 zpracování pravidelného vyhodnocování situace dítěte a individuálního plánu ochrany dítěte;
    • 2.4 uzavírání dohod o výkonu pěstounské péče, včetně jejich administrace a naplnění práv a povinností pečujících osob a osob v evidenci pěstounů na přechodnou dobu;
    • 2.5 vydávání souhlasu k uzavření dohody s jiným subjektem za účelem pěstounské péče;
    • 2.6 minimálně jednou za dva měsíce je v osobním kontaktu s osobami, které uzavřely dohodu o pěstounské péči a jim svěřenými dětmi za účelem sledování naplňování dohody;
    • 2.7 jednou za šest měsíců zpracovává zprávu o výkonu pěstounské péče v případě uzavření dohody s osobou, která má trvalý pobyt v obvodu jiného obecního úřadu s rozšířenou působností;
    • 2.8 vedení aktuálního seznamu pěstounských rodin;
    • 2.9 spolupráce s pověřenými osobami a poskytovateli sociálních služeb;
  • správní činnosti na úseku kurátoři a sociální prevence
    • 3.1 zaměření především na práci s dětmi a mladistvými, kteří se dopustili protiprávního jednání (činu jinak trestného, provinění, přestupku) dle zákona č. 218/2003 Sb., o soudnictví ve věcech mládeže, ve znění pozdějších předpisů a osobami odpovědnými za jejich výchovu;
    • 3.2 provádění opatření na ochranu dětí;
    • 3.3 sledování ústavní a ochranné výchovy;
    • 3.4 spolupráce s věznicemi; práce s lidmi ve výkonu trestu a jejich rodinami;
    • 3.5 péče o děti vyžadující zvýšenou pozornost (§ 31 zák. č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí), ve znění pozdějších předpisů;
    • 3.6 sociálně právní ochrana ve zvláštních případech;
    • 3.7 dohled nad dětmi s opakovanými závažnými poruchami chování a jednání (útěky domova, užívání drog a experimentování s návykovými látkami, požívání alkoholu, záškoláctví, agresivita);
    • 3.8 poskytování nebo zprostředkování odborné pomoci rodičům a jiným osobám odpovědným za výchovu při řešení závažných výchovných problémů dětí (opakované útěky domova, zneužívání návykových látek, četně alkoholu, záškoláctví atd.);
    • 3.9 spolupráce s úřady práce, Probační a mediační službou, školami a dalšími institucemi, které se podílejí na výchově dětí;
    • 3.10 sledování nepříznivých vlivů působící na děti, zjišťuje jejich příčiny vzniku a činí opatření k  omezení působení těchto jevů;
    • 3.11 zaměření pozornosti na děti páchající trestnou činnost, děti s projevy nesnášenlivosti a násilí, děti ohrožené návykovými látkami;
    • 3.12 na základě vyhodnocení situace ohroženého dítěte zpracování individuálních plánů ochrany dětí dle zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů;
    • 3.13 pořádání případových konferencí k řešení situace ohroženého dítěte a rodiny dle zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů;
    • 3.14 rozhodnutí o uložení výchovných opatření, podávání podnětů a návrhů soudu, pokud uložená výchovná opatření nevedla k nápravě dle zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů;
    • 3.15 působení na obnovení narušených sociálních vztahů dětí v rámci rodinného i širšího sociálního prostředí;

ODDĚLENÍ SOCIÁLNÍ PRÁCE A SOCIÁLNÍCH SLUŽEB

  1. zajištění činností na úseku zdravotnictví v rámci přenesené a samostatné působnosti
  2. zajištění provozu Domu s pečovatelskou službou a pečovatelské služby v Penzionu         pro seniory případně v terénu
  3. sociální práce s klienty
    • 3.1 plánování rozvoje sociálních služeb metodou komunitního plánování;
    • 3.2 vyhledávání klientů v jejich přirozeném prostředí;
    • 3.3 sociální poradenství pro cílové skupiny: zdravotně postižení, rodiny s dětmi,
    • cizinci, osoby v hmotné nouzi a senioři;
    • 3.4 výkon funkce opatrovníka dle rozhodnutí soudu;
    • 3.5 ustanovení zvláštního příjemce důchodového pojištění;
    • 3.6 vydávání parkovacího průkazu označující vozidlo přepravující osobu těžce zdravotně
    • postiženou;
    • 3.7 spolupráce s navazujícími organizacemi při řešení životní situace klienta;
    • 3.8 provádí terénní sociální práci;
    • 3.9 práce s menšinami a nepřizpůsobivými občany;
  4. správní činnosti na úseku kurátoři a sociální prevence
    • 4.1 spolupráce s věznicemi; práce s lidmi ve výkonu trestu a jejich rodinami;
    • 4.2 spolupráce s úřady práce, Probační a mediační službou;
    • 4.3.práce s menšinami a nepřizpůsobivými občany.

ODDĚLENÍ KANCELÁŘ TAJEMNÍKA

  1. organizační a personální záležitosti úřadu a volených orgánů
  2. výkon komplexních právních činností v jednotlivých oborech veřejné správy a samosprávy
  3.  legislativní zpracování návrhů právních předpisů města
  4. poskytování součinnosti ekonomickému odboru při procesním zajišťování implementace zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (o registru smluv)
  5. vydávání opatření obecné povahy podle § 33d zákona č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů
  6. agenda funkce pověřence GDPR
  7. agenda veřejných sbírek
  8. sekretariát starosty a tajemníka
  9. úřední deska a informační tabule
  10. evidence stížností, oznámení a podnětů občanů, evidence žádostí o informace
  11. kontrola správy osobních služebních vozidel MěÚ a evidence jízd osobních služebních vozidel MěÚ
  12. správa počítačových sítí, HW a SW MěÚ a vybraných subjektů města
  13. správa webových stránek města
  14. krizové řízení
  15. bezpečnost práce a požární ochrana
  16. spolupráce s Armádou ČR v rámci branného zákona a v úseku obrany České republiky
  17. agenda působnosti úřadu podle zákona č. 84/1990 Sb. o právu shromažďovacím, ve znění pozdějších předpisů
  18. agenda vyvlastňovacího řízení podle § 15 a násl. zákona č. 184/2006 Sb., o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění)
  19. agenda obecního živnostenského úřadu vykonávaná v rozsahu stanoveném zákonem č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a dalšími zvláštními předpisy v souladu se zákonem č. 570/1991Sb., o živnostenských úřadech, ve znění pozdějších předpisů
  20. rozhodování o přestupcích uvedených v §§ 9 a 10, zákona č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích 
  21. vedení evidence zemědělských podnikatelů v rozsahu stanoveném zákonem č. 252/1997 Sb., o zemědělství, ve znění pozdějších předpisů
  22. vedení spisovny obecního živnostenského úřadu
  23. vyřizování stížností, oznámení a podnětů občanů v působnosti oddělení

ODDĚLENÍ KULTURNÍ KANCELÁŘ

  1. komplexní zabezpečování činností v úseku kultury
  2. prezentace města ve sdělovacích prostředcích
  3. redakce městského televizního informačního kanálu
  4. vydávání Tanvaldského zpravodaje
  5. řízení a zajišťování provozu zařízení městské kino
  6. zajišťování komplexních odborných knihovnických, bibliografických a kulturně vzdělávacích a osvětových činností v zařízení městská knihovna
  7. komplexní poskytování informačních služeb z Tanvaldu a okolí i celého regionu se zaměřením zejména na cestovní ruch
  8. nákup a prodej informačních materiálů a souvisejících věcí
  9. spolupráce s jinými subjekty v oblasti poskytování informací