Organizační struktura
§ 5, odstavec 1, písm. b) zákona č. 106/1999 Sb.
1) Město Tanvald si vytváří své orgány:
zastupitelstvo města - vrcholný orgán města
- voleno je v komunálních volbách podle zákona č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev obcí na období 4 let
- zastupitelstvo města může zřídit jako své iniciativní a kontrolní orgány výbory, vždy zřizuje finanční a kontrolní výbory 2)
rada města
- volena je z řad zastupitelů
- rada města si může zřizovat jako své poradní a iniciativní orgány komise
starosta města
- volen je z řad zastupitelů
městský úřad
- úřad tvoří starosta, místostarosta, tajemník městského úřadu a zaměstnanci města zařazení do městského úřadu 3)
- v čele úřadu stojí starosta 4)
- tajemník městského úřadu plní úkoly zaměstnavatele podle zvláštních předpisů, uzavírá a ukončuje pracovní poměr se zaměstnanci města zařazenými v městském úřadu 5)
- zásady činnosti a řízení úřadu , úkoly jeho odborů a oddělení, vzájemné vztahy mezi nimi a organizační strukturu úřadu stanoví Organizační řád MěÚ v Tanvaldě
- jako pověřený úřad a úřad obce s rozšířenou působností vykonává státní správu pro další obce ve správním obvodu.
Správní obvody pověřeného úřadu (označovaného také jako II) a úřadu obce s rozšířenou působností (označovaného také jako III) jsou v případě Tanvaldu stejné a jsou vymezeny územím obcí a měst Albrechtice v Jizerských horách, Desná, Harrachov, Jiřetín pod Bukovou, Kořenov, Plavy, Smržovka, Tanvald, Velké Hamry, Zlatá Olešnice. 6) - na základě veřejnoprávní smlouvy vykonává MěÚ Tanvald přestupkovou agendu pro město Harrachov, obec Albrechtice v Jizerských horách, město Desná, obec Kořenov
2) Město Tanvald zřídilo tyto příspěvkové organizace:
- Masarykovu základní školu a Obchodní akademii Tanvald, Školní 416, příspěvková organizace
- Základní školu Tanvald, Sportovní 576, příspěvková organizace
- Mateřskou školu Tanvald, U Školky 579, příspěvková organizace
- Základní uměleckou školu Tanvald, Nemocniční 339, příspěvková organizace
- Středisko volného času Tanvald, Protifašistických bojovníků 336, příspěvková organizace
3) Město Tanvald založilo, vlastní nebo má podíl:
- vlastní 100 % podíl v TABYS, s.r.o. (Tanvaldské bytové společnosti)
- má 76 % podíl v Teplárenství Tanvald s.r.o.
- má 34 % podíl v Nemocnici Tanvald s.r.o. 8)
Pro volební období 2022 - 2026 má Zastupitelstvo města Tanvald 21 členů a jsou jimi:
- Mgr. Vladimír Vyhnálek - starosta města
- Ing. Jan Palme - místostarosta města
- Mgr. Antonín Bělonožník
- MUDr. Jiří Buchar
- Lukáš Černý
- MUDr. Radka Ducháčková
- Miroslava Erbenová
- Michal Kottan
- Jakub Kozák
- Bc. Irena Krykorková
- Miroslav Medlík
- Mgr. Jan Prašivka
- Tomáš Princ
- Josef Průcha
- Bc. Zdeňka Synovcová
- MDDr. Daniela Šebestová
- Daniel Šimek
- Mgr. Jana Tůmová
- RNDr. Jaroslav Týl
- Karel Viktora
- Mgr. Tomáš Zítko
Jednací řád Zastupitelstva města Tanvald je k dispozici zde.
Pro volební období 2022 - 2026 má Rada města Tanvald 7 členů a jsou jimi:
- Mgr. Vladimír Vyhnálek - starosta města
- Ing. Jan Palme - místostarosta města
- Mgr. Antonín Bělonožník
- Lukáš Černý
- MUDr. Radka Ducháčková
- Mgr. Jan Prašivka
- RNDr. Jaroslav Týl
Zastupitelstvo města zřídilo své iniciativní a kontr. orgány - finanční výbor a kontrolní výbor:
KONTROLNÍ VÝBOR
- Bc. Zdeňka Synovcová – předsedkyně kontrolního výboru
- Lubomír Soukup, člen kontrolního výboru
- Hugo John, člen kontrolního výboru
- Ing. Jaroslav Mikš, člen kontrolního výboru
- František Berka, člen kontrolního výboru
FINANČNÍ VÝBOR
- Mgr. Jan Prašivka – předseda finančního výboru
- Petr Bukáček, člen finančního výboru
- Kateřina Lorencová, členka finančního výboru
- Michaela Stehnová, členka finanční výboru
- Jan Němec, člen finančního výboru
Tajemník, vedoucí odborů a oddělení MěÚ Tanvald:
p. Richard Seidel – tajemník MěÚ
pí. Eva Fidrová – vedoucí správního odboru
p. Bc. Martin Tollar – vedoucí ekonomického odboru
pí. Bc. Hana Havlíčková - vedoucí oddělení sociálně-právní ochrany dětí
pí. Mgr. Vladimíra Součková - vedoucí oddělení sociální práce a sociálních služeb
p. Jiří Onderka - vedoucí odboru rozvoje a KV
p. Ing. Aleš Šebesta – vedoucí odboru stavební úřad a životní prostředí
p. Karel Kuch – vedoucí odboru dopravy
p. Bc. Petr Hampl - vedoucí oddělení kulturní kancelář